even samen gevat - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Djevri Fillet - WaarBenJij.nu even samen gevat - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Djevri Fillet - WaarBenJij.nu

even samen gevat

Blijf op de hoogte en volg Djevri

15 Mei 2015 | Indonesië, Bandung

Dinsdag 12 mei niks nieuws. Ja we hebben besloten om niet naar Malang te gaan. Het is vrij lastig om dan naar Bandung te gaan. Je moet namelijk vanuit Malang eerst weer naar Jakarta en dan naar Bandung. Rechtstreeks kan niet. Dus dan maar een paar dagen langer blijven in Jakarta. We nemen nu een shuttle bus naar Bandung. Deze gaat rechtstreeks. Zit niks anders op.

Woensdag 13 mei zijn we naar batavia stad geweest. Dit is het oude gedeelte van Jakarta. Dit gedeelte is dus door de Nederlandse VOC gevestigd. Dit kun je ook wel een beetje aan de gebouwen zien. Het is alleen heel jammer dat ze de gebouwen niet hebben onderhouden. Gewoon een groot hek er omheen en we laten het zo. Even rond gevraagd natuurlijk waarom. Nou.....er is geen geld. Geen investeerde ervoor. Belachelijk. Er is geld zat bij de president, maar hier mag niet overgesproken worden. We zijn natuurlijk wel op het grote plein geweest en dat was zeker mooi.
Verder eigenlijk niks bijzonders die dag. Ja de taxi reis blijft geweldig. Alles rijd geordend door elkaar heen.

Vrijdag 15 mei.
Afscheid genomen bij het hotel. Groeps foto gemaakt voor facebook, dat wouden ze zelf, en zij hebben engelse drop van ons gekregen.
Vandaag met de bus vertrokken vanuit Jakarta naar Bandung. Een rit van ongeveer drieën half uur. Daarna een taxi genomen naar onze nieuwe verblijf plaats. Taxi moest wel even zoeken maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Het verblijf is een soort bungalow. Eigen keuken, woonkamertje, bank en een gezamelijk zwembad. Er zijn maar 7 kamers/appartement. Astha Pavillions heet het mocht je het willen opzoeken. Alleen ontbijt en geen avond eten. Zelf regelen. Ach de dame die rond loopt die wou het wel halen voor ons. Prima toch.

• 16 Mei 2015 - 19:58

Herman:

Hallo allemaal,
    Leuk verslag ga zo door, tussen haakjes leuke dame.

Groetjes